Celem strategicznym projektu jest intensyfikacja rozwoju wysokiej jakości usług cyfrowych i aplikacji dla Małych Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) na terenie miasta Ełku.
Cel bezpośredni to podniesienie poziomu jakości usług Urzędu Miasta Ełku i przedsiębiorców dzięki wdrażaniu rozwiązań społeczeństwa informacyjnego poprzez:
- usprawnienie pracy administracji publicznej i obniżenie jej kosztów dzięki wdrażaniu rozwiązań społeczeństwa informacyjnego na terenie miasta Ełku,
- stworzenie udogodnień w dostępie do usług informatycznych i treści dla pracowników Urzędu Miasta Ełku i przedsiębiorców,
- umożliwienie szybkiej i bezpiecznej komunikacji pomiędzy uczestnikami projektu,
- realizacja inwestycji budowy portalu umożliwi szybką komunikację oraz współpracę pomiędzy ełckimi przedsiębiorcami z pracownikami Urzędu Miasta w Ełku,
- zintegrowanie portalu z Systemem powiadamiania o płatnościach służącym do powiadamiania przedsiębiorców o stanie ich płatności,
- otwarcie nowych kanałów komunikacji z urzędem za pośrednictwem SMS i email. System będzie wspierał rozsyłanie informacji o zdarzeniach w regionie, imprezach kulturalnych, zdarzeniach gospodarczych, klęskach żywiołowych itp.
Korzyści płynące z Systemu dla kontrahenta:
- załatwianie spraw bez konieczności wizyty w urzędzie,
- ograniczenie liczby wizyt w urzędzie,
- zwiększenie dostępności do urzędu bez względu na czas i miejsce, w którym kontrahent się znajduje - system 7/24/365,
- szybki dostęp do powszechnej i aktualnej informacji,
- bezpośredni wgląd w procedury załatwiania spraw w urzędzie,
- przyśpieszenie załatwiania sprawy,
- możliwość użycia edytowalnych e-formularzy zamiast wersji papierowej,
- bieżący monitoring zobowiązań finansowych wobec urzędu,
- możliwość dokonania opłat za pomocą indywidualnych kont.
Korzyści płynące z Systemu dla JST:
- przeniesienie do sieci Internet ważnych informacji, obwieszczeń,
- zmniejszenie kosztów obsługi kontrahenta, odciążenie urzędników z wykonywania funkcji informacyjnych i większe zaangażowanie ich w realizację zadań o charakterze merytorycznym,
- automatyzacja procedur realizowanych bez udziału „czynnika ludzkiego”,
- ograniczenie przesyłania dokumentów w formie papierowej,
- usprawnienie obsługi kontrahenta, rozładowanie kolejek,
- zwiększenie efektywności działania administracji publicznej,
- szybszy dostęp do informacji analitycznej i syntetycznej – przyśpieszenie realizacji spraw,
- redukcja kosztów eksploatacji materiałów i urządzeń biurowych,
- polepszenie organizacji pracy i lepszego zarządzania zasobami ludzkimi,
- bezpieczeństwo zasobów, wiarygodna autentykacja klientów i automatyczna archiwizacja,
- wdrożenie systemu zgodnego z przepisami i standardami polskiego prawa, stworzenie strony internetowej
Realizacja projektu bezpośrednio przyczyni się do:
- usprawnienia pracy administracji publicznej i obniżenia jej kosztów dzięki wdrażaniu rozwiązań społeczeństwa informacyjnego na terenie miasta Ełku,
- skrócenia czasu obsługi przedsiębiorców i przyspieszenia obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta,
- podniesienia jakości obsługi przedsiębiorców na terenie miasta Ełku,
- udogodnienia w dostępie do usług informatycznych i treści dla pracowników Urzędu Miasta Ełku i przedsiębiorców,
- otwarcia nowych kanałów komunikacji z urzędem za pośrednictwem SMS i email. System będzie wspierał rozsyłanie informacji o zdarzeniach w regionie, imprezach kulturalnych, zdarzeniach gospodarczych, klęskach żywiołowych itp.
|